Pokličite 04/512 10 78; 040/551 213 | info@kinosora.si

Film

Podrobnosti
Odprto morje - poster

Odprto morje

orig. (Fuocoammare)

Dolžina: 108 min
Leto: 2016
Država: Italija, Francija
Jezik: angleščina, italijanščina
Scenarij: Gianfranco Rosi po idejni zasnovi Carle Cattani
Režija: Gianfranco Rosi
Nastopajo: amuele Pucillo, Mattias Cucina, Samuele Caruana, Pietro Bartolo, Giuseppe Fragapane, Maria Signorello, Francesco Paterna, Francesco Mannino, Maria Costa
Distribucija: Demiurg 

 

Povezava: IMDb

 

Festivali, nagrade 
Zlati medved za najboljši film, nagrada Amnesty International, nagrada ekumenske žirije – Berlin. Skopje. DocAviv.

Dvanajstletni Samuele živi na otoku sredi morja. Hodi v šolo in strelja s svojo fračo. Rad se igra na kopnem, čeprav vse okoli njega diši po morju ter šepeta o možeh, ženah in otrocih, ki plujejo po njem, da bi dosegli obalo njegovega otoka. To ni običajen otok. Lampedusa je simbolna meja Evrope, ki jo že dve desetletji prečka na tisoče migrantov v iskanju svobode. Otok površine dvajsetih kvadratnih kilometrov je sedemdeset navtičnih milj oddaljen od afriške in sto dvajset od sicilske obale. V zadnjih dvajsetih letih je na obalah Lampeduse pristalo prek štiristo tisoč migrantov. Ocenjujejo, da jih je petnajst tisoč izgubilo življenje med nevarno plovbo.

Večkrat nagrajeni dokumentarist Gianfranco Rosi je leto dni preživel na otoku Lampedusa, da bi begunsko krizo osvetlil iz nove perspektive, skozi oči majhne otoške skupnosti, in opozoril, da humanitarna katastrofa ni hipna medijska senzacija, pač pa za mnoge vsakdanja realnost in trajno spremenjen način življenja. Zlati medved za najboljši film letošnjega Berlinala.

Iz prve roke
»Lampeduso sem prvič obiskal jeseni leta 2014, da bi tam posnel desetminutni film, ki bi bil nato prikazan na mednarodnih festivalih. Želja producentov je bila ustvariti kratek, urgenten film, ki bi ponudil drugačno podobo Lampeduse leni in vase zazrti Evropi, katere predstava razraščajoče se migracijske krize je bila zbegana in popačena. Slednje je veljalo tudi zame. Lampedusa je že zdavnaj postala nejasno brenčanje glasov in podob s televizijskih zaslonov in šokantnih časopisnih naslovov, ki so govorili o smrti, stiski, nevarnosti, invazijah in ljudskih vstajah. Ko pa sem prispel na otok, me je tam pričakala povsem drugačna realnost od tiste iz medijev in političnih razprav. Spoznal sem, da tako kompleksnega sveta, kot je Lampedusa, ni mogoče stisniti v pičlih nekaj minut. Da bi ga lahko doumel, sem se moral vanj popolnoma in za daljši čas pogrezniti. Vedel sem, da ne bo lahko. Da moram najti način, kako prodreti v ta svet. Nato pa se je, kot se pri dokumentarnem filmu pogosto dogaja, pripetilo nepričakovano. Zaradi napada bronhitisa sem poiskal nujno pomoč v bolnišnici in tam spoznal dr. Pietra Bartola, edinega otoškega zdravnika, ki je v zadnjih tridesetih letih sprejel in pregledal sleherno skupino rešenih beguncev. On je tisti, ki odloča, kdo mora v bolnišnico, kdo v center za pridržanje tujcev in kdo je pokojen. /…/ Nekoč sem Pietra Bartola vprašal, zakaj je Lampedusa tako velikodušen kraj. Odgovoril mi je, da je to otok ribičev, in ribiči nikoli ne zavrnejo tistega, kar prihaja z morja. Morda je to lekcija, ki bi se je morali vsi naučiti. /…/ Moja odločitev, da se preselim na Lampeduso, je spremenila vse. V letu bivanja na otoku sem prestal dolgo zimo in obdobje ribolova ter nazadnje spoznal resnični ritem poplave migrantov. Preseči sem moral navado medijev, ki se zgrnejo na Lampeduso zgolj v kriznih trenutkih. Življenje tam me je naučilo, da je pojem krizne situacije povsem brez pomena. Tam je kriza vsakodnevna realnost. Vsak dan se nekaj zgodi. Da bi v polnosti doumel to tragedijo, moraš biti ne le blizu situaciji, pač pa v dolgotrajnem stiku z njo. Le tako sem se lahko naučil razumeti občutenje otočanov, ki tragedijo opazujejo že dve desetletji. /…/ Zgodbo te tragedije sem hotel povedati skozi oči otočanov, katerih pogled in posluh za stvari ter način življenja so se v zadnjih dvajsetih letih drastično spremenili. /…/ Upam, da bo ta film pripomogel k ozaveščenju, da umiranje ljudi, ki skušajo prečkati morje na begu pred tragedijo, preprosto ni sprejemljivo.«
- Gianfranco Rosi

Zanimivosti
Dokumentarist Gianfranco Rosi se je v svet in okolje svoje snovi znova potopil v pristni maniri terenskega antropologa. Na sicilski otok Lampedusa se je preselil za eno leto, si prek stika z domačini odprl vrata v mikrokozmos tamkajšnje kulture in pri filmu Odprto morje nastopil tudi kot snemalec slike in zvoka. Sprva je dokumentiral na ducate pristankov begunskih ladij na obalo Lampeduse. Z vpeljavo reševalnih akcij, kakršna je Mare Nostrum, s katerimi skuša italijanska mornarica potapljajoče se ladje prestreči že na morju, se je kopenska meja odmaknila od obale. »Migrantov na Lampedusi ni več videti. Otok prečkajo kot fantomi. Odložijo jih na doku starega pristanišča, od koder jih avtobusi nemudoma odpeljejo v centre za pridržanje tujcev, nato pa jih že čez nekaj dni odpošljejo na celino.« Da bi spoznal resnični ritem, pravila in dnevno realnost, je Rosi pridobil dovoljenje sicilskih oblasti za snemanje na ladji Cigala Fulgosi italijanske mornarice, na krovu katere je preživel mesec dni, ter v centru za pridržanje tujcev na Lampedusi. »To je svet znotraj sveta, odrezan od vsakdanjega življenja otoka. Največji izziv je bilo iskanje načina, kako posneti ta svet, da bi odrazil ne le njegovo resnico in stvarnost, pač pa tudi njegovo človečnost.«

PRIHAJAJOČI FILMI
Paznica | Z LIFFa v Loko
Paznica | Z LIFFa v Loko
petek ob 20h / 18.01 ob 19h
art kino
Pa tako lep dan je bil
Pa tako lep dan je bil
sobota ob 19h / nedelja ob 19h
art kino

Priporočamo

Paznica | Z LIFFa v Loko

Paznica | Z LIFFa v Loko

drama
petek ob 20h / 18.01 ob 19h
art kino

Eva je vestna in predana zaporniška paznica. Njeni visoki ideali in...

Pa tako lep dan je bil

Pa tako lep dan je bil

triler/drama
sobota ob 19h / nedelja ob 19h
art kino

Manca (Katarina Čas), Trina (Nina Ivanišin), Iza (Tina Vrbnjak) in...

Z ljubeznijo, Hilde | Z LIFFa v Loko

Z ljubeznijo, Hilde | Z LIFFa v Loko

biografska drama
17.01 ob 20h / 19.01 ob 19h
art kino

Berlin, 1942. Neopazna, prijazna in sočutna Hilda, ki se načeloma ne briga...

škofja loka ministrstvo za kulturo europa cinemas art kino mreža Slovenski filmski center europa cinemas